אחסון חומרים מסוכנים

צור עימנו קשר

אחסון חומרים מסוכנים – איך עושים את זה נכון?

בין אם זו תחמושת או חומרי נפץ ובין אם אלה חומרים דליקים קורוזיביים או רעילים שונים, אחסון חומרים מסוכנים היא משימה מאתגרת מאד, מכיוון שחומרים מסוכנים, דליקים, רעילים קורוזיביים ואחרים, עשויים לגרום לאירוע סביבתי במידה ואינם מאוחסנים בהתאם לתנאי האחסון הנדרשים.

אחסון בטיחותי

כאשר מדברים על אחסונם של חומרים מסוכנים, יש לבחון כמה פרמטרים: ראשית, המקום שבו הם יאוחסנו. על שטח האחסון להתאים בצורה מדויקת לסוג החומר שאותו מעוניינים לאחסן וגם לתנאים הנדרשים לו, בכל הקשור לפן הבטיחותי. החוק ותקני הבטיחות דורשים כי חומרים מסוכנים יאוחסנו במקומות סגורים, בשטחים פתוחים לחלוטין או חצי פתוחים, תוך התייחסות לסוג החומר. בכל אחת מאפשרויות אלו, יש להקפיד על בקרה מלאה, על עמידה בסטנדרטים גבוהים מאד של בטיחות ועל התאמה מושלמת לאופיו של החומר המסוכן. את כל הידע הזה ניתן לקבל מחברות המספקות שירותי ייעוץ בתחום וגם הדרכות שוטפות לעוסקים בכך, ידע המאפשר להתנהל בצורה טובה יותר וגם בטוחה.

מבנה המחסן יהיה בנוי מחומר קשיח לא בעיר, רצפת המבנה תהיה בנויה מחומר קשיח מונע חילחול. הרצפה תהיה בעלת שפה מוגבהת או שתנוקז לבור איסוף, במטרה למנוע פיזור רעלים מחוץ למבנה בעת שפך.

המבנה יהיה מאוורר באופן טבעי ומאולץ, דלת המבנה תפתח החוצה. במבנה המיועד לאחסון של חומרים דליקים יהיו קירות המבנה, המחיצות או הקירות הפנימיים עשויים מחומר עמיד באש.

במבנה תותקן תאורה להתמצאות בחשכה.

במבנה המיועד לאחסון חומרים דליקים ובסביבה בה משונעים חומרים כאלה יהיו אביזרי החשמל מסוג מוגן התפוצצות.

 

מעוניינים ללמוד כיצד לאחסן חומרים מסוכנים ומהם קובעים התקנים בכל הקשור בכך? חברת כימיק הנדסה ובטיחות, המספקת שירותי ייעוץ, תכנון והדרכה בתחום, תשמח לעמוד לרשותכם. לפרטים על שירותי החברה, על הקורסים השונים וגם על העלויות, צרו קשר בטלפון 03-93003814.

דילוג לתוכן