בטיחות במעבדות כימיות

צור עימנו קשר

בטיחות במעבדות כימיות – כיצד לשמור עליה?

העבודה במעבדות כימיות חושפת את אנשי הצוות המבצעים אותה בפועל ללא מעט סכנות. הם חשופים לחומרים רעילים מאד וגם לציוד, שתפעולו בצורה לא תקינה, עלול להוביל לכדי לסכנה של ממש. בטיחות במעבדות כימיות, בין אם אלו מעבדות בחברות שונות או במפעלים או בבתי חולים, יכולה להיעשות אך ורק אם עומדים בתקנים מחמירים ופועלים בהתאם לכל כללי הבטיחות הנדרשים.

אז, איך לומדים לעבוד בצורה בטוחה יותר?

על מנת לשמור על בטיחות מרבית במעבדות כימיות, מומלץ להקפיד על כמה כללים: להטמיע בקרב עובדי המעבדה, כמו גם בקרב עובדים המקום כולו, אווירת מחויבות לבטיחות, לצמצם ככל שניתן את הסיכונים השונים לתאונות, להכיר ולהבין את דרישות החוק בכל הקשור על שמירת הבטיחות במעבדות ובמקומות עבודה בכלל ולהיעזר במומחים בתחום על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. ישנן כיום חברות המציעות שירותי ייעוץ למפעלים ולעסקים שונים המחזיקים ברשותם מעבדות כימיות, כחלק בלתי נפרד מתהליך העבודה שלהם. חברות אלו מסייעות לעובדים להתנהל בצורה חכמה ובטוחה יותר, ובכך להימנע מתאונות קשות ומנזקים חמורים במיוחד.

סקר סיכונים במעבדות כימיות

תקנות הבטיחות בעבודה (בטיחות וגיהות תעסוקתית בעבודה עם גורמים מסוכנים במעבדות רפואיות, כימיות וביולוגיות), התשס”א -2001 , מחייבות את מנהל המעבדה לבצע הדרכה מתאימה לעובדים אחת לשנה לפחות לגבי סיכוני הבטיחות הגיהות והבריאות, הנובעים מעבודה בגורמים מסוכנים ולגבי שיטות למניעת סיכונים אלו.

 

רוצים ללמוד איך לפעול בצורה נכונה יותר במעבדה וכיצד לשמור על סביבה בטוחה בה? חברת כימיק הנדסה ובטיחות מעמידה לרשותכם צוות מקצועי, שישמח לייעץ לכם כיצד לשמור על הבטיחות במעבדה ואיך לתכנן את הסביבה בצורה מתאימה יותר לעובדים בה ולכל השוהים בקרבתה. לפרטים על שירותי החברה, כולל ביצוע הדרכת בטיחות במעבדה צרו קשר בטלפון 03-93003814.

דילוג לתוכן