אישור מהנדס חשמל ללוחות חשמל

צור עימנו קשר

בטיחות מתקני החשמל בעסק הוא אחד מרכיבי המפתח בתהליכי רישוי עסקים ואישור מבנים. רשות הכבאות וההצלה דורשת ביצוע בדיקת לוחות חשמל על ידי חשמלאי בודק סוג 3 שהוא מהנדס חשמל, בודק חשמל מוסמך, שמאחוריו לפחות שנתיים של וותק בביצוע עבודות חשמלאי מהנדס. הרישיון הזה מאפשר ביצוע בדיקות בלוחות חשמל בכל טווח זרמי הצריכה.

הבדיקות שמבצע בודק חשמל סוג 3 הינן:

  1. חקר כשלים ואיתור תקלות באירועי שריפה
  2. בדיקת רציפות הארקה והתנגדות הארקה
  3. התנגדות בידוד המתקן
  4. התאמה בין צרכני החשמל לשטח חתך המוליכים
  5. תקני אביזרי החשמל
  6. תקינות לוח החשמל
  7. קיום מיגון להגנה בפני מגע מקרי וחשמול
  8. התאמת התוכניות לביצוע בשטח
  9. בדיקת ממסרי פחת-זרם דלף, להגנה בפני חשמול

בתי עסק שאינם עומדים בהוראות בטיחות האש של רשות הכיבוי וההצלה, לא יוכלו לקבל אישור רשות הכבאות. ורישיון עסק עד להסדרת הנושא. הדברים נכונים גם לגבי מבנים כדוגמת מבני ציבור, מבני מסחר ותעשייה ואפילו מבניים פרטיים, שלא יוכלו לקבל אישורי גמר כמו טופס 4 ורשיון עסק, עד להסדרת נושא בטיחות האש. הסדרת הנושא כרוכה בראש ובראשונה בבניה, הקמה והתקנה של כל האמצעים הנדרשים להבטחת הרמה הנאותה של בטיחות אש במתקני החשמל במבנה הספציפי ולאחר מכן גם בקבלת כל האישורים הנדרשים ובכלל זה אישור מהנדס חשמל רמה 3 לתקינות מתקני החשמל בעסק.

בדיקת לוחות חשמל ומטרתם

על פי חוק החשמל במדינת ישראל, כל מבנה המיועד לשרת את הציבור וכן כל מבנה פרטי, נדרש לעמוד בסטנדרטים של בטיחות אש, כפי שהוגדרו על ידי הגוף המוסמך לכך, רשות הכיבוי וההצלה בישראל. מבנה שלא יעמוד בסטנדרטים, לא יוכל לקבל אישור הפעלה (רישיון עסק) או אכלוס (טופס 4). בכדי לקבל את האישורים הנדרשים, יש להזמין אנשי מקצוע רלוונטיים לביצוע בדיקות של מערכות גילוי וכיבוי האש ובכלל זה לוחות חשמל שמעל 40 אמפר על ידי מהנדס חשמל רמה 3 , שיאשר את בטיחות מערכת החשמל במבנה, מערכת שאחראית על מקרים רבים של שריפות ואירועי בטיחות אש. לצורך האישור יש להפיק טופס מס' 3 – אישור תקינות מערכת חשמל ותאורת חירום, שלאחר ביצוע הבדיקות המחויבות על ידי מהנדס חשמל מוסמך, נמסר לרשות הכבאות. טופס זה נקרא בדרך כלל טופס 3 אישור תקינות מערכת חשמל ותאורת חירום, אך בכדי לקבל אישור סופי בנושא של בטיחות אש טפסים נוספים צריכים לקבל את אישורם של אנשי מקצוע רלוונטיים כדוגמת מהנדס בניין, יועץ בטיחות אש ואפילו יועץ חומרים מסוכנים במקרים שקיימים במפעל איזורים מוגני פיצוץ.

חברת כימיק הנדסה ובטיחות בע"מ היא אחת החברות המובילות בישראל בנושא הבטיחות למבני ציבור, מבני תעשייה, מבני מסחר ומבנים פרטיים. החברה מספקת מגוון רחב של שירותי בטיחות ובכלל זה שירותי בטיחות אש לרבות ייעוץ, תכנון, ביצוע ואישור מבנים על פי הנחיות כיבוי אש. בחברת כימיק הנדסה ובטיחות תוכלו למצוא מהנדס חשמל רמה 3 שיסייע לכם באישור המבנה במינימום עלויות וזמן ובמינימום חיכוך עם הרשויות. לפרטים נוספים על שירותי החברה והזמנתם, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-9303814ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ועניין.

דילוג לתוכן